onsdag 20 januari 2010

Inte helt utrustad.



Jag gillar inte vintern, inte något alls med vinter. Gillar höst, vår och sommar. Inte vinter. Det här med att klä på sig så många lager med kläder funkar inte för mig. Min garderob är inte utrustad för minusgrader. Min garderob är som bäst när det är sommar. När jag shoppar är det likadant och det är alltid framåttänkade när det är vinter. Det fantiseras om bruna ben, tunna tyger och ingen jacka. Absolut ingen jacka! Det här är egentligen inget jag vill ändra på. Man eller rättare sagt jag gillar att låta tankarna rymma iväg till soligare breddgrader. Kom precis på att mitt köpande av hattar är ett tydligt exempel på det här. Hattarna köper jag för kommande Italienresor och egentligen inte alls för varmare dagar i Oslo.

Så nu sitter jag här och låtsas att det är vår. Planerar vilka plantor som ska få bo på balkongen i sommar.
Jag har Surfin med Memory Cassette på repeat och tunn klänning på kroppen. Och jo, jag fryser lite.


1 kommentar: